- 29 Σεπτεμβρίου 2020
- Από: Pitstop Service
- Σε: Μετάδοση κίνησης, Τεχνικά υγρά
- Ετικέτες: Βαλβολίνη
- 1251
- 2
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης μεταφέρει την κίνηση από τον κινητήρα στους κινητήριους τροχούς.
Η προβληματική λειτουργία ενός συστήματος μετάδοσης μπορεί να εμφανίζει τα παρακάτω συμπτώματα:
Η βασική λειτουργία ενός συμπλέκτη είναι να συνδέει ή να απομονώνει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε να επιτρέπει ή να διακόπτει την μεταφορά ισχύος.
Η ορθή λειτουργία ολόκληρου του συστήματος, βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από τη δύναμη της τριβής ανάμεσα στο δίσκο του συμπλέκτη και το βολάν. Όταν ο συντελεστής τριβής μειώνεται για οποιοδήποτε λόγο, οι επιφάνειες που έρχονται σε επαφή πατινάρουν (γλιστρούν), οπότε δεν μεταδίδεται η συνολική ροπή του κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, η επιτάχυνση του οχήματος έως κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, χρειάζεται πιο πολύ χρόνο, ενώ παράλληλα μειώνεται και η απόδοσή του. Μειώνεται, επίσης, και η ικανότητα του οχήματος να ανέβει σε ανηφοριές, η ισχύς που μεταδίδεται στον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων, παύει να είναι ικανή να κινήσει το όχημα.
Τα είδη συμπλεκτών που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα:
Ανεξάρτητα από τον τύπο του συμπλέκτη που χρησιμοποιείται, οι πιο συνηθισμένες βλάβες που παρουσιάζονται, είναι:
Ελέγχονται για πιθανά συμπτώματα μη κανονικής λειτουργίας, ελέγχεται και ρυθμίζεται η ελεύθερη διαδρομή του συμπλέκτη.
Ρύθμιση της Ελεύθερης Διαδρομής του συμπλέκτη. Ανεξάρτητα από τη χρησιμοποιούμενη μέθοδο μεταφοράς της δύναμης στο συμπλέκτη, είναι απαραίτητο να υπάρχει μία “νεκρή” διαδρομή στο πεντάλ και μία νεκρή διαδρομή στο ρουλεμάν πίεσης, γιατί με αυτές τις “νεκρές” διαδρομές προφυλάσσεται από πρόωρη φθορά ο συμπλέκτης, εξαιτίας της κακής συνήθειας των οδηγών, οι οποίοι οδηγούν με ελαφρά πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη. Οι “νεκρές” διαδρομές ορίζονται από τους κατασκευαστές. Περισσότερες φορές παραδεκτή θεωρείται η νεκρή διαδρομή του πεντάλ, όταν αυτή είναι περίπου το ⅓ της συνολικής διαδρομής, ενώ η νεκρή διαδρομή του ρουλεμάν του συμπλέκτη πρέπει να είναι από 1,5 έως 3 cm.
Για την επισκευή των βλαβών και την αποκατάσταση της σωστής λειτουργίας του συμπλέκτη, αφαιρείται και ελέγχεται ο μηχανισμός του. Επισκευές στο βολάν διπλής μάζας (ZMS) ή στον διπλό συμπλέκτη σε κάποια οχήματα, λόγο μηχανολογικών ιδιαιτεροτήτων, μπορούν να γίνουν μόνο μετά από εξαγωγή του κιβωτίου μετάδοσης. Εάν διαπιστωθούν φθορές στα ελεγχόμενα εξαρτήματα, καλύτερα να αντικατασταθούν με καινούργιο όλο το σετ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα συγκρότημα γραναζιών και αξόνων, τα οποία μεταφέρουν την κίνηση και τη ροπή του κινητήρα στους κινητήριους τροχούς. Ακόμη είναι σε θέση να αυξάνει τη ροπή για την εκκίνηση και την κίνηση του οχήματος στην ανηφόρα, να δίνει τη μέγιστη ισχύ για την κίνηση με υψηλή ταχύτητα, να αντιστρέφει την κίνηση για την οπισθοπορεία και να διακόπτει μόνιμα τη μετάδοση κίνησης προς το υπόλοιπο σύστημα.
Κιβώτια ταχυτήτων των πέντε μεγάλων κατηγοριών:
Πιθανή βλάβη στο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων μπορεί να διαγνωστεί από:
Πιθανή διαρροή του λιπαντικού (χάσιμο της στεγανότητας) μπορεί να οφείλεται σε :
Η προβληματική λειτουργία των αυτόματων κιβωτίων μπορεί να εμφανίζει τα παρακάτω συμπτώματα:
Ο εξωτερικός έλεγχος αφορά το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων, τη στεγανότητα και τον έλεγχο της στάθμης του λιπαντικού. Ο έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού πρέπει να γίνεται στα χρονικά διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής. Συνήθως, ο έλεγχος αυτός γίνεται κάθε 5 000 km ή κάθε 6 μήνες ανάλογα με το ποιο θα συμπληρωθεί πρώτο και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Εάν υπάρχουν διαρροές, ο έλεγχος απαιτείται σε μικρότερο χρονικό διάστημα και αριθμό χιλιομέτρων.
Ο προσδιορισμός της φθοράς απαιτεί να αποσυναρμολογηθεί το κιβώτιο και να ελεγχθούν όλα τα εξαρτήματά του. Οι κυριότεροι έλεγχοι αφορούν:
Ο εσωτερικός έλεγχος αφορά την κατάσταση των:
Εάν διαπιστωθούν φθορές στα ελεγχόμενα εξαρτήματα, δεν τα επισκευάζουμε αλλά τα αντικαθιστούμε με καινούργια.
Ο προορισμός του διαφορικού είναι να εξασφαλίζει τη δυνατότητα στους κινητήριους τροχούς του ίδιου άξονα να κινούνται με διαφορετική ταχύτητα. Αυτό είναι απαραίτητο να συμβαίνει, επειδή το όχημα μπορεί να κινείται σε καμπύλες τροχιές ή σε ανώμαλα εδάφη και ως εκ τούτου σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προχωρά με την καλύτερη δυνατή ευστάθεια και ασφάλεια.
Τα σημαντικότερα προβλήματα του κλασικού διαφορικού ξεκινούν από τη στιγμή που οι κινητήριοι τροχοί “πατούν” σε έδαφος με μικρό ή διαφορετικό συντελεστή τριβής ο καθένας. Ο κεντρικός μηχανισμός του διαφορικού (πλανήτες-δορυφόροι) αδυνατεί να αντιληφθεί την συγκεκριμένη κατάσταση, άρα και να κατανέμει την αναγκαία ροπή για την κίνηση των τροχών. Έτσι αρχίζει η απώλεια της πρόσφυσης για τον τροχό που κινείται στο προβληματικό οδόστρωμα, ενώ ο άλλος τροχός (άρα και το αυτοκίνητο) ακινητοποιείται.
Oι συνηθισμένες βλάβες που δημιουργούνται στα συστήματα των διαφορικών είναι:
Οι κυριότερες αιτίες μη φυσιολογικής λειτουργίας του διαφορικού οφείλονται στη φθορά των εξαρτημάτων του και στις αντικανονικές ρυθμίσεις:
Κατά τη συντήρηση γίνονται οπτικοί έλεγχοι και έλεγχος της στάθμης η αλλαγή λιπαντικού η οποία γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανισμό όλες οι βλάβες ανιχνεύονται με την βοήθεια της διαγνωστικής συσκευής. Μετά από κάθε επισκευή ή αντικατάσταση εξαρτημάτων γίνεται μηδενισμός βλαβών από την μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
Για τη διάγνωση των βλαβών συνήθως απαιτείται η αποσυναρμολόγηση του συστήματος και ο έλεγχος των φθορών. Σε περίπτωση που υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου χρησιμοποιούμαι ειδική διαγνωστική συσκευή και πολύμετρο. Μετά από κάθε επισκευή ή αντικατάσταση εξαρτημάτων κάνουμε μηδενισμό βλαβών από την μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου. Κλείστε ένα ραντεβού για Δωρεάν Διαγνωστικό Έλεγχο του Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης
Μικρό σέρβις αυτοκινήτου περιλαμβάνει: Αλλαγή λαδιών, Αλλαγή φίλτρου λαδιού, Διαγνωστικό έλεγχο 12 σημείων. Τοποθετούμε μόνο Πρωτογενής Λιπαντικά. Σε περίπτωση ανάγκης παρέχουμε Δωρεάν Βιβλιάριο Σέρβις.
Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου θα παρατείνει την διάρκεια ζωής του γλιτώνοντας σας από περιττά έξοδα και θα εξασφαλίσει τόσο τη δική σας ασφάλεια όσο και των αγαπημένων προσώπων σας που επιβαίνουν σε αυτό.
Προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε προσιτές τιμές πάντα με γνώμονα των επαγγελματισμό και τη ποιότητα. Πιστεύουμε και υποστηρίζουμε σε κάθε μας κίνηση ότι η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη και υπερπολύτιμη.
2 ΣΧΟΛΙΑ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
5 Νοεμβρίου 2022, 10:59 REPLYΚαλημερα σας εχω ενα vw t4 και εχω αλλαξει επιλογεα ταχυτητων και μπαινουν λαθος οι ταχυτητες μπορω να το φερω σε σας;
Γιώργος
1 Απριλίου 2023, 20:05 REPLYΠολύ καλή ενημέρωση