Σέρβις – Επισκευή σε Σύστημα Μετάδοσης της Κίνησης
  • 1251
  • 2

Σέρβις – Επισκευή σε Σύστημα Μετάδοσης της Κίνησης

Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης μεταφέρει την κίνηση από τον κινητήρα στους κινητήριους τροχούς.

Τα κύρια μέρη που αποτελούν ένα τυπικό Σύστημα Μετάδοσης της Κίνησης, είναι:

  1. Ο συμπλέκτης
  2. Το κιβώτιο ταχυτήτων
  3. Ο κεντρικός άξονας (μόνο στα οπι­σθοκίνητα αυτοκίνητα)
  4. Το διαφορικό
  5. Τα ημιαξόνια
  6. Οι πλήμνες των τροχών
  7. Οι τροχοί

Βλάβες Συστήματος Μετάδοσης

Η προβληματική λειτουργία ενός συστήματος μετάδοσης μπορεί να εμφανίζει τα παρακάτω συμπτώματα:

  1. Καθυστέρηση στην αλλαγή των ταχυτήτων
  2. Αδυναμία αλλαγής ταχυτήτων, ακινητοποίηση του αυτοκινήτου
  3. Υπερβολικό θόρυβο κατά τις αλλαγές ταχυτήτων
  4. Φθορά του συμπλέκτη σε μικρό χρονικό διάστημα και έντονη οσμή
  5. Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
  6. Σκορτσαρίσματα κατά τις αλλαγές ταχυτήτων
  7. Φθορά των ημιαξονίων
  8. Πρόωρη ή και ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών

Ο Συμπλέκτης

Η βασική λειτουργία ενός συμπλέκτη είναι να συνδέει ή να απομονώνει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε να επιτρέπει ή να διακόπτει την μεταφορά ισχύος.

Η ορθή λειτουργία ολόκληρου του συστήματος, βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από τη δύναμη της τριβής ανάμεσα στο δίσκο του συμπλέκτη και το βολάν. Όταν ο συντελεστής τριβής μειώνεται για οποιοδήποτε λόγο, οι επιφάνειες που έρχονται σε επαφή πατινάρουν (γλιστρούν), οπότε δεν μεταδίδεται η συνολική ροπή του κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, η επιτάχυνση του οχήματος έως κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, χρειάζεται πιο πολύ χρόνο, ενώ παράλληλα μειώνεται και η απόδοσή του. Μειώνεται, επίσης, και η ικανότητα του οχήματος να ανέβει σε ανηφοριές, η ισχύς που μεταδίδεται στον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων, παύει να είναι ικανή να κινήσει το όχημα.

Είδη Συμπλεκτών

Τα είδη συμπλεκτών που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα:

  1. Ο μηχανικός συμπλέκτης (ξηρός και υγρός)
  2. Ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης. Χρησιμοποιείτε σε αγωνιστικά αυτοκίνητα ή σε CVT κιβώτια με μικρά φορτία.
  3. Ο υδραυλικός μετατροπέας ροπής. Χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο σε αυτόματα και ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Η μεταφορά της κίνησης γίνεται χωρίς εξωτερική επέμβαση,  όπως στους μηχανικούς δίσκους, αλλά εξαρτάται και από τις στροφές εξόδου του κινητήρα.
  4. Ο αυτόματος συμπλέκτης. Τα κιβώτια που χρησιμοποιούν αυτόματο συμπλέκτη βασίζονται στα αντίστοιχα μηχανικά χειροκίνητα, με τη διαφορά ότι ο οδηγός δεν αλλάζει ταχύτητα πατώντας το πεντάλ του συμπλέκτη, παρά μόνο μετακινώντας τον επιλογέα ταχυτήτων στην επιθυμητή σχέση.

Βλάβες Συμπλεκτών

Ανεξάρτητα από τον τύπο του συμπλέκτη που χρησιμοποιείται, οι πιο συνηθισμένες βλάβες που παρουσιάζονται, είναι:

  1. Η ολίσθηση (πατινάρισμα)
  2. Η κακή σύμπλεξη
  3. Η απότομη σύμπλεξη (σκορτσάρισμα)
  4. Η φθορά στις επιφάνειες του δίσκου
  5. Η θορυβώδης λειτουργία

Έλεγχος-Σέρβις Συμπλεκτών

Ελέγχονται για πιθανά συμπτώματα μη κανονικής λειτουργίας, ελέγχεται και ρυθμίζεται η ελεύθερη διαδρομή του συμπλέκτη.

Ρύθμιση της Ελεύθερης Διαδρομής του συμπλέκτη. Ανεξάρτητα από τη χρησιμοποιούμενη μέθοδο μεταφοράς της δύναμης στο συμπλέκτη, είναι απαραίτητο να υπάρχει μία “νεκρή” διαδρομή στο πεντάλ και μία νεκρή διαδρομή στο ρουλεμάν πίεσης, γιατί με αυτές τις “νεκρές” διαδρομές προφυλάσσεται από πρόωρη φθορά ο συμπλέκτης, εξαιτίας της κακής συνήθειας των οδηγών, οι οποίοι οδηγούν με ελαφρά πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη. Οι “νεκρές” διαδρομές ορίζονται από τους κατασκευαστές. Περισσότερες φορές παραδεκτή θεωρείται η νεκρή διαδρομή του πεντάλ, όταν αυτή είναι περίπου το ⅓ της συνολικής διαδρομής, ενώ η νεκρή διαδρομή του ρουλεμάν του συμπλέκτη πρέπει να είναι από 1,5 έως 3 cm.

Επισκευή Συμπλεκτών

Για την επισκευή των βλαβών και την αποκατάσταση της σωστής λειτουργίας του συμπλέκτη, αφαιρείται και ελέγχεται ο μηχανισμός του. Επισκευές στο βολάν διπλής μάζας (ZMS) ή στον διπλό συμπλέκτη σε κάποια οχήματα, λόγο μηχανολογικών ιδιαιτεροτήτων, μπορούν να γίνουν μόνο μετά από εξαγωγή του κιβωτίου μετάδοσης. Εάν διαπιστωθούν φθορές στα ελεγχόμενα εξαρτήματα, καλύτερα να αντικατασταθούν με καινούργιο όλο το σετ.

Κιβώτιο Ταχυτήτων (Σασμάν)

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα συγκρότημα γραναζιών και αξόνων, τα οποία μεταφέρουν την κίνηση και τη ροπή του κινητήρα στους κινητήριους τροχούς. Ακόμη είναι σε θέση να αυξάνει τη ροπή για την εκκίνηση και την κίνηση του οχήματος στην ανηφόρα, να δίνει τη μέγιστη ισχύ για την κίνηση με υψηλή ταχύτητα, να αντιστρέφει την κίνηση για την οπισθοπορεία και να διακόπτει μόνιμα τη μετάδοση κίνησης προς το υπόλοιπο σύστημα.

Είδη Κιβωτίων Tαχυτήτων

Κιβώτια ταχυτήτων των πέντε μεγάλων κατηγοριών:

  1. Μηχανικά κιβώτια (τα γνωστά χειροκίνητα),
  2. Κλασικά αυτόματα
  3. Τύπου CVT
  4. “Ρομποτικά”
  5. “Διπλοσύμπλεκτα”

Βλάβες στα Κιβώτια Ταχυτήτων

Πιθανή βλάβη στο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων μπορεί να διαγνωστεί από:

  1. Αύξηση των νεκρών διαδρομών του επιλογέα αλλαγής (μπόσικα στο λεβιε)
  2. Μπέρδεμα των ταχυτήτων
  3. Πέταγμα και δυσκολία στο “κούμπωμα” των ταχυτήτων
  4. Τρεμούλιασμα του επιλογέα αλλαγής

Πιθανή διαρροή του λιπαντικού (χάσιμο της στεγανότητας) μπορεί να οφείλεται σε :

  1. Αντικανονική σύσφιξη της τάπας πλήρωσης ή της τάπας εκκένωσης
  2. Υπερβολική ποσότητα λιπαντικού
  3. Φθορά των τσιμουχών στεγανοποίησης των αξόνων
  4. Κακό πάτημα των φλαντζών
  5. Αντικανονική σύσφιξη των καπακιών

Βλάβες των Αυτόματων Κιβωτίων

Η προβληματική λειτουργία των αυτόματων κιβωτίων μπορεί να εμφανίζει τα παρακάτω συμπτώματα:

  1. Καθυστέρηση στην αλλαγή των ταχυτήτων
  2. Αδυναμία αλλαγής ταχυτήτων
  3. Υπερβολικό θόρυβο κατά τις αλλαγές ταχυτήτων
  4. Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
  5. Μπλοκάρισμα του κιβωτίου και ακινητοποίηση του αυτοκινήτου
  6. Διαρροή λαδιού
  7. Σκορτσαρίσματα κατά τις αλλαγές ταχυτήτων
  8. Βούισμα

Έλεγχος-Σέρβις Κιβωτίων Tαχυτήτων

Ο εξωτερικός έλεγχος αφορά το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων, τη στεγανότητα και τον έλεγχο της στάθμης του λιπαντικού. Ο έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού πρέπει να γίνεται στα χρονικά διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής. Συνήθως, ο έλεγχος αυτός γίνεται κάθε 5 000 km ή κάθε 6 μήνες ανάλογα με το ποιο θα συμπληρωθεί πρώτο και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Εάν υπάρχουν διαρροές, ο έλεγχος απαιτείται σε μικρότερο χρονικό διάστημα και αριθμό χιλιομέτρων.

Επισκευή Κιβωτίων Tαχυτήτων

Ο προσδιορισμός της φθοράς απαιτεί να αποσυναρμολογηθεί το κιβώτιο και να ελεγχθούν όλα τα εξαρτήματά του. Οι κυριότεροι έλεγχοι αφορούν:

  1. Το σύστημα αλλαγής των ταχυτήτων
  2. Τη φθορά των αξόνων και των γραναζιών
  3. Την κατάσταση των ρουλεμάν
  4. Την κατάσταση του μηχανισμού συγχρονισμένης εμπλοκής
  5. Τη στεγανότητα του κιβωτίου ταχυτήτων
  6. Τη στάθμη και την αλλαγή του λιπαντικού

Ο εσωτερικός έλεγχος αφορά την κατάσταση των:

  1. Αξόνων
  2. Γραναζιών
  3. Οδηγών ράβδων
  4. Διχάλων
  5. Μηχανισμών συγχρονισμού

Εάν διαπιστωθούν φθορές στα ελεγχόμενα εξαρτήματα, δεν τα επισκευάζουμε αλλά τα αντικαθιστούμε με καινούργια.

Διαφορικό

Ο προορισμός του διαφορικού είναι να εξασφαλίζει τη δυνατότητα στους κινητήριους τροχούς του ίδιου άξονα να κινούνται με διαφορετική ταχύτητα. Αυτό είναι απαραίτητο να συμβαίνει, επειδή το όχημα μπορεί να κινείται σε καμπύλες τροχιές ή σε ανώμαλα εδάφη και ως εκ τούτου σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προχωρά με την καλύτερη δυνατή ευστάθεια και ασφάλεια.

Βλάβες των Διαφορικών

Τα σημαντικότερα προβλήματα του κλασικού διαφορικού ξεκινούν από τη στιγμή που οι κινητήριοι τροχοί “πατούν” σε έδαφος με μικρό ή διαφορετικό συντελεστή τριβής ο καθένας. Ο κεντρικός μηχανισμός του διαφορικού (πλανήτες-δορυφόροι) αδυνατεί να αντιληφθεί την συγκεκριμένη κατάσταση, άρα και να κατανέμει την αναγκαία ροπή για την κίνηση των τροχών. Έτσι αρχίζει η απώλεια της πρόσφυσης για τον τροχό που κινείται στο προβληματικό οδόστρωμα, ενώ ο άλλος τροχός (άρα και το αυτοκίνητο) ακινητοποιείται.

Oι συνηθισμένες βλάβες που δημιουργούνται στα συστήματα των διαφορικών είναι:

  1. Αδυναμία ή δυσκολία στο χειρισμό. Είναι πρόβλημα που εμφανίζεται όταν οι φθορές ή οι βλάβες έχουν φτάσει σε προχωρημένο στάδιο.
  2. Ασυνήθιστοι θόρυβοι. Προέρχονται από τα περιστρεφόμενα μέρη του συστήματος (ρουλεμάν, γρανάζια, κτλ) και προϊδεάζουν για βλάβη σε κάποιο από αυτά τα εξαρτήματα.
  3. Αδυναμία ή δυσκολία στην εμπλοκή του μηχανισμού του συστήματος HALDEX. Προέρχεται από βλάβες στο ηλεκτρικό-ηλεκτρονικό μέρος του συστήματος

Αιτίες μη ορθής λειτουργίας του Διαφορικού

Οι κυριότερες αιτίες μη φυσιολογικής λειτουργίας του διαφορικού οφείλονται στη φθορά των εξαρτημάτων του και στις αντικανονικές ρυθμίσεις:

  1. Όταν το διαφορικό “σφυρίζει” στις υψηλές ταχύτητες και στις αλλαγές των ταχυτήτων. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε κακό “πάτημα” κορώνας-πινιόν
  2. Όταν η θορυβώδης λειτουργία ακούγεται στις στροφές, η αιτία εντοπίζεται σε κακό “πάτημα” πλανητών-δορυφόρων
  3. Όταν ο θόρυβος είναι συνεχής σε όλες τις ταχύτητες, μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένα ρουλεμάν κορώνας-πινιόν, σπασμένα δόντια γραναζιών ή και σε έλλειψη λιπαντικού. Το σπάσιμο των δοντιών μπορεί να οφείλεται είτε σε αντικανονική λίπανση (κακή ποιότητα λιπαντικού, έλλειψη λιπαντικού κ. λπ.), είτε σε κακή ρύθμιση της ανοχής κορώνας-πινιόν ή και σε φθαρμένα ρουλεμάν. Αν υπάρξει και σπάσιμο ημιαξονίων, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται σε απότομη φόρτιση των αξόνων, μπλοκάρισμα του διαφορικού ή φθορά στα ρουλεμάν στήριξης των ημιαξονίων.

Έλεγχος-Σέρβις Διαφορικών

Κατά τη συντήρηση γίνονται οπτικοί έλεγχοι και έλεγχος της στάθμης η αλλαγή λιπαντικού η οποία γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανισμό όλες οι βλάβες ανιχνεύονται με την βοήθεια της διαγνωστικής συσκευής. Μετά από κάθε επισκευή ή αντικατάσταση εξαρτημάτων γίνεται μηδενισμός βλαβών από την μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.

Επισκευή Διαφορικών

Για τη διάγνωση των βλαβών συνήθως απαιτείται η αποσυναρμολόγηση του συστήματος και ο έλεγχος των φθορών. Σε περίπτωση που υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου χρησιμοποιούμαι ειδική διαγνωστική συσκευή και πολύμετρο. Μετά από κάθε επισκευή ή αντικατάσταση εξαρτημάτων κάνουμε μηδενισμό βλαβών από την μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου. Κλείστε ένα ραντεβού για Δωρεάν Διαγνωστικό Έλεγχο του Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης    

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί εντός 24 ωρών.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  • ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
    5 Νοεμβρίου 2022, 10:59 REPLY

    Καλημερα σας εχω ενα vw t4 και εχω αλλαξει επιλογεα ταχυτητων και μπαινουν λαθος οι ταχυτητες μπορω να το φερω σε σας;

  • Γιώργος
    1 Απριλίου 2023, 20:05 REPLY

    Πολύ καλή ενημέρωση

    • Μικρό Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μικρό Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μικρό σέρβις αυτοκινήτου περιλαμβάνει: Αλλαγή λαδιών, Αλλαγή φίλτρου λαδιού, Διαγνωστικό έλεγχο 12 σημείων. Τοποθετούμε μόνο Πρωτογενής Λιπαντικά. Σε περίπτωση ανάγκης παρέχουμε Δωρεάν Βιβλιάριο Σέρβις.

    • Μεγάλο Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μεγάλο Σέρβις Αυτοκινήτου

      Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου θα παρατείνει την διάρκεια ζωής του γλιτώνοντας σας από περιττά έξοδα και θα εξασφαλίσει τόσο τη δική σας ασφάλεια όσο και των αγαπημένων προσώπων σας που επιβαίνουν σε αυτό.

    • Πλήρες Σέρβις Αυτοκινήτου

      Πλήρες Σέρβις Αυτοκινήτου

      Προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε προσιτές τιμές πάντα με γνώμονα των επαγγελματισμό και τη ποιότητα. Πιστεύουμε και υποστηρίζουμε σε κάθε μας κίνηση ότι η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη και υπερπολύτιμη.

© Copyright 2020 - Pitstop Service | Κατασκευή Ιστοσελίδας Foxyprom