Αντικατάσταση ιμάντα χρονισμού.
  • 1124
  • 0

Αντικατάσταση ιμάντα χρονισμού.

Ο χρόνος λειτουργίας του ιμάντα χρονισμού στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι από 50.000 έως 100.000 χλμ. Όταν ξεπεράσει αυτά τα χιλιόμετρα, πρέπει να αντικατασταθούν και ο τεντωτήρας, η αντλία και οι τροχαλίες. Ο χρόνος αντικατάστασης καθορίζεται από κάθε κατασκευαστή οχήματος. Αλλά δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά στις επίσημες οδηγίες, καθώς στην πραγματικότητα ο ιμάντας χρονισμού μπορεί να φθαρεί νωρίτερα από την καθορισμένη περίοδο. Οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτείνουν τον έλεγχο του ιμάντα κάθε 40.000-45.000 χιλιόμετρα.

Τι είναι ο ιμάντας χρονισμού;

Ο ιμάντας χρονισμού κάνει να  συγχρονίζονται τα έμβολα και το σύστημα ανάφλεξης. Τεντώνεται στις τροχαλίες των 2 αξόνων – εκκεντροφόρου άξονα και στροφαλοφόρου άξονα. Περιστρέφει ταυτόχρονα και την αντλία νερού. Επίσης χρησιμοποιείται ειδικός κύλινδρος -ο τεντωτήρας- για την εφαρμογή της απαιτούμενης τάσης στον οδοντωτό ιμάντα. Εάν ο ιμάντας θα σπάσει, αυτό θα προκαλέσει τη σύγκρουση των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής με τα έμβολα. Σε αυτή τη περίπτωση θα απαιτούνται πολύ ακριβές επισκευές του κινητήρα.

Οι κατεστραμμένες βαλβίδες είναι το πιο κοινό πρόβλημα. Οι βαλβίδες, μαζί με τον εκκεντροφόρο άξονα, «παγώνουν» σε περίπτωση διακοπής του ιμάντα συγχρονισμού, και ο στροφαλοφόρος άξονας συνεχίζει να ωθεί τα έμβολα και οι βαλβίδες κάμπτονται κατά την πρόσκρουση τις στο έμβολο.

Η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού είναι μία από τις βασικές διαδικασίες συντήρησης του οχήματος. Η διαδικασία διαρκεί μόνο 30 λεπτά και η εφαρμογή της εγγυάται την ομαλή λειτουργία του κινητήρα.

Το κύριο πράγμα είναι να ελέγξετε την κατάσταση του ιμάντα εγκαίρως, διαφορετικά ενδέχεται να προκύψουν σοβαρά προβλήματα.

Γιατί να ελέγξετε τον ιμάντα χρονισμού.

Ο χρόνος λειτουργίας του ιμάντα χρονισμού στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι από 50.000 έως 100.000 χλμ. Όταν ξεπεράσει αυτά τα χιλιόμετρα, πρέπει να αντικατασταθούν και ο τεντωτήρας, η αντλία και οι τροχαλίες. Ο χρόνος αντικατάστασης καθορίζεται από κάθε κατασκευαστή οχήματος. Αλλά δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά στις επίσημες οδηγίες, καθώς στην πραγματικότητα ο ιμάντας χρονισμού μπορεί να φθαρεί νωρίτερα από την καθορισμένη περίοδο. Οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτείνουν τον έλεγχο του ιμάντα κάθε 40.000-45.000 χιλιόμετρα.

Πώς να ελέγξετε τον ιμάντα χρονισμού.

Η πρόσβαση στη μονάδα είναι δύσκολη – πολλές φορές ο ιμάντας χρονισμού κρύβεται κάτω από κάλυμμα. Για έλεγχο, μπορεί θα χρειαστεί να αποσυναρμολογηθεί μερικώς ο κινητήρας. Επιπλέον, εκτός από τον ίδιο τον ιμάντα, είναι σημαντικό να ελεγχθεί και ο τεντωτήρας. Εάν μπλοκαριστεί αυτός, ο ιμάντας θα σπάσει πάλι.

Η διαδικασία βήμα προς βήμα για τον έλεγχο του ιμάντα χρονισμού είναι η εξής:

1. Αφαίρεση της προστασίας κινητήρα και της πλαστικής οθόνης για πρόσβαση στον στροφαλοφόρο άξονα, τον εκκεντροφόρο άξονα, τον ιμάντα, τους κυλίνδρους, την αντλία.
2. Επιθεώρηση στοιχείων – είναι απαραίτητο να ελέγξετε τον ιμάντα χρονισμού και στις δύο πλευρές για ρωγμές και άλλες ζημιές.
3. Έλεγχος της τάσης του ιμάντα – ο στροφαλοφόρος άξονας πρέπει να περιστραφεί 1-2 στροφές σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Στη συνέχεια περιστρέψτε τον ιμάντα μεταξύ του εκκεντροφόρου και του στροφαλοφόρου άξονα με τα δόντια προς εσάς, ένα σημάδι φυσιολογικής τάσης είναι η γωνία περιστροφής 90 μοιρών.
Η τάση μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα αλλάζοντας τη θέση του εντωτήρα.
Εάν βρίσκονται γρατσουνιές, σκισίματα ή ρωγμές ο ιμάντας πρέπει να αντικατασταθεί για να αποφευχθούν σοβαρές ζημιές.

Ποια συμπτώματα υποδηλώνουν την ανάγκη αντικατάστασης ιμάντα χρονισμού:

Ορατές ρωγμές και σκισίματα δεν είναι τα μόνα σημάδια φθοράς. Υπάρχουν πολλά άλλα συμπτώματα:

Ηλικία. Η διάρκεια ζωής του εξαρτήματος καθορίζεται από τα χιλιόμετρα που έχει διανύση το όχημα. Αλλά και η ηλικία του έχει επίσης σημασία. Εάν το αυτοκίνητο παραμένει αδρανές για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν έχει φτάσει τα χιλιόμετρα αλλαγής, ο ιμάντας εξακολουθεί να χάνει τις αρχικές της ιδιότητες αντοχής και ελαστικότητας. Κατά μέσο όρο, μετά από 5 χρόνια, εμφανίζονται οι ρωγμές, ανεξάρτητα από τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύθηκαν.

Πτώση ισχύος ή αβέβαια εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ένας φθαρμένος ή χαλαρά τεντωμένος ιμάντας χρονισμού μπορεί να πηδήξει πάνω από πολλά δόντια στην τροχαλία. Σε αυτήν την περίπτωση, η λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης διακόπτεται – το μείγμα καυσίμου αναφλέγεται νωρίτερα ή αργότερα από τον καθορισμένο χρόνο. Ταυτόχρονα, ο οδηγός αισθάνεται ότι έχουν εμφανιστεί πτώσεις της ισχύς, ο κινητήρας ξεκινά αβέβαια, αισθάνονται δονήσεις.

Μαύρος καπνός. Εάν ο ιμάντας χρονισμού είναι ελαττωματικός, το μείγμα στον κινητήρα δεν καίγεται εντελώς, γεγονός που οδηγεί στην καταστροφή ή τήξη του καταλύτη. Σε αυτήν την περίπτωση, ένα ποσοστό του αχρησιμοποίητου καυσίμου εισέρχεται στο σύστημα εξάτμισης, με αποτέλεσμα την υπέρβαση της επιτρεπόμενης θερμοκρασίας. Ένα προφανές σύμπτωμα αυτής της κατάστασης είναι ότι η εξάτμιση συνοδεύεται από σκάσεις, το χρώμα του καπνού που εκπέμπεται είναι μαύρο.

Εξωγενείς ήχοι στον κινητήρα. Εάν ο ιμάντας χρονισμού είναι ραγισμένος ή ξεφτισμένος, μπορείτε να ακούσετε ένα χαρακτηριστικό χτύπημα και άλλους ήχους από κάτω από το περίβλημα της μονάδας. Συνήθως, η συχνότητα των ήχων αυξάνεται με την αύξηση της ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα.

Διαρροές. Σε περίπτωση διαρροής λαδιού ή ψυκτικού, προφανώς υπάρχει πρόβλημα χρονισμού. Όταν φθείρεται η τσιμούχα λαδιού στροφαλοφόρου άξωνα κάποια ποσότητα του λιπαντικού πέφτει στον ιμάντα. Εάν οι ενώσεις τω σωληνώσεων έχουν χάσει τη στεγανοποίησή τις, ο ιμάντας θα βρέχεται με αντιψυκτικό. Ως αποτέλεσμα, ο ιμάντας γλιστράει και πηδά πάνω από τα δόντια των τροχαλιών επηρεάζοντας τον συγχρονισμό.

Αδρανή περιστροφή της μίζας. Εάν κατά τη διάρκεια της περιστροφής της μίζας το καύσιμο μείγμα δεν παραληφθεί και αναφλεγεί στους κυλίνδρους, τότε δεν υπάρχει συμπίεση. Αυτό υποδηλώνει μηχανική βλάβη στις βαλβίδες, οι οποίες στράβωσαν από τη σύγκρουση με τα έμβολα. Αυτή είναι η χειρότερη από τις συνέπειες ενός σπασμένου ιμάντα χρονισμού. Θα πρέπει να αλλάξουμε τον κινητήρα ή να πληρώσουμε για μια ακριβή αποκατάσταση.

Συμπέρασμα:
Ο έλεγχος του ιμάντα χρονισμού είναι μια απλή αλλά σημαντική λειτουργία. Αυτό αποτρέπει σημαντικές βλάβες. Οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτείνουν να παρακολουθείτε τα χιλιόμετρα του οχήματος, την ηλικία και την εξωτερική κατάσταση του ιμάντα συγχρονισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί εντός 24 ωρών.

    • Μικρό Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μικρό Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μικρό σέρβις αυτοκινήτου περιλαμβάνει: Αλλαγή λαδιών, Αλλαγή φίλτρου λαδιού, Διαγνωστικό έλεγχο 12 σημείων. Τοποθετούμε μόνο Πρωτογενής Λιπαντικά. Σε περίπτωση ανάγκης παρέχουμε Δωρεάν Βιβλιάριο Σέρβις.

    • Μεγάλο Σέρβις Αυτοκινήτου

      Μεγάλο Σέρβις Αυτοκινήτου

      Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου θα παρατείνει την διάρκεια ζωής του γλιτώνοντας σας από περιττά έξοδα και θα εξασφαλίσει τόσο τη δική σας ασφάλεια όσο και των αγαπημένων προσώπων σας που επιβαίνουν σε αυτό.

    • Πλήρες Σέρβις Αυτοκινήτου

      Πλήρες Σέρβις Αυτοκινήτου

      Προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε προσιτές τιμές πάντα με γνώμονα των επαγγελματισμό και τη ποιότητα. Πιστεύουμε και υποστηρίζουμε σε κάθε μας κίνηση ότι η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη και υπερπολύτιμη.

© Copyright 2020 - Pitstop Service | Κατασκευή Ιστοσελίδας Foxyprom